divendres, 9 de desembre del 2011

FASE 4 : Avaluació quantitativa i qualitativa, seguiment del procés i la seva valoració personalitzada.



-          FASE 4 :   Avaluació quantitativa i qualitativa, seguiment del procés i la seva valoració personalitzada.
      DATA:     5, i 13 de desembre   HORES: 10
Objectius: Valorar el programa d'educació emocional i el qüestionari d'avaluació que es passarà als alumnes a l'última sessió.
                   Preparar un resum per a la memòria de les pràctiques.
Destinataris/àries: Orientadora del centre i alumna en pràctiques.
ACTIVITATS I CONTINGUTS
1.Recerca en fonts bibliogràfiques i d’internet de recursos TIC per millorar la intervenció assessora i programa d’educació emocional.
2.Recopilar  de les lectures dels documents tot allò necessari per elaborar en un futur immediat la memòria de pràctiques.
INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES
  1. Anàlisi documental de les fonts bibliogràfiques, documentals i recursos web.
  2. Entrevista per a la reflexió i valoració del Programa d’Educació Emocional amb l’orientadora del centre.
  3. Diari de pràctiques.
  4. Deixar tot a punt per començar la memòria final de les pràctiques.
INDICADORS D’AVALUACIÓ
  1. Anàlisi i valoració el qüestionari d'avaluació del PEE dels alumnes.
  2.  Breu resum preparatori per a la memòria final de les pràctiques.
OBSERVACIONS DEL DIARI DE PRÀCTIQUES


5/des/2011

Només acabar les classes al meu centre de treball a les 10:30 he anat cap a l’IES La Torreta amb la finalitat de fer el buidatge de l’avaluació per part dels alumnes del PEE que no vaig poder fer l’últim dia de pràctiques per la quantitat de feina urgent que havia de fer l’orientadora del centre. He arribat uns minuts abans de les onze i l’orientadora estava preparant les sessions de la 1a avaluació que començaran a la setmana que ve. Estava escrivint a l’ordinador un guió d’ajuda per preparar la 1a avaluació per als professors-tutors amb aquesta estructura:

 GUIÓ ORIENTATIU PER PREPARAR LA SESSIÓ D’AVALUACIÓ
Less funcions del tutor/a en les sessions d’avaluació passa per tres moments diferents:
(a)  PREAVALUACIÓ (Reunió prèvia del tutor/a amb els alumnes del grup).
(b)  SESSIÓ D’AVALUACIÓ (Reunió del tutor/a amb els professors/es del grup i els representants dels alumnes).
(c)  POSTAVALUACIÓN (Reunió del tutor/a amb els alumnes del grup després de la sessió d’avaluació).

I amb una proposta d’activitats a fer a la tutoria-sessió d’avaluació per a cada moment pre-avaluació-post.

Mentre l’orientadora anava elaborant aquest guió orientatiu i algun document més adjunt al guió he començat a fer el buidatge del qüestionaris d’avaluació per part dels alumnes de 2n d’ESO A (impartit per la tutora del grup) i B (impartit per l’orientadora del centre i per mi) que han participat del Programa d’Educació Emocional.

VALORACIÓ PROGRAMA D’EDUCACIÓ EMOCIONAL

2n ESO – 38 VALORACIONS

Contesteu amb una creu les vostres opinions sobre el Programa d’Educació Emocional realitzat. Un 5 si ho has aprés molt i un 1 si has aprés poc.


Preguntes 
Has aprés el significat de més emocions de les que ja sabies? 
2
10 
14 
10 
Saps diferenciar emocions semblants como odi i ressentiment 
10 
10 
Diferencies emocions positives i negatives? 
3
11 
Has aprés diferents maneres d’expressar les emocions? 
 1
25 
Podem controlar el nostre sistema límbic? 
11 
13 
Has après algún sistema de relaxació? 
10 
Has aprés com fer missatges en JO? 
10 
Has aprés com ser assertiu/va? 
16 
  Valoració final. Contesta aquestes dues preguntes amb les teues paraules:
1. La formación en Educació Emocional que has rebut t’ha servit per millorar la teua vida?
SÍ: 29    UN POC: 1      NO: 8
2. Indica quina activitat t’ha agradat més i per què:
L’activitat més significativa per als alumnes han estat la d’expressar les emocions, l’assertivitat i la diferència entre el sistema límbic i el neocòrtex.
CONCLUSIONS DEL QÜESTIONARI D’AVALUACIÓ

El 70% de l’alumnat considera que li ha estat útil o molt útil el PEE. Hi ha algunes activitats com missatges en jo, emocions positives i negatives, sistemes de relaxació i emocions semblants que caldria continuar treballant per al curs que ve.


13/des/2011

  
Com la majoria dels dimarts el punt de trobada és el departament d’orientació, ens saludem, seiem i em comenta que finalment no s’han pogut concretar i preparar les activitats a realitzar en el programa d’educació emocional per al 2n cicle d’ESO. La darrera reunió per al dia 28 de novembre es va ajornar perquè hi havia un claustre per a votar els representant del professorat al Consell Escolar del centre. Fins passat Nadal no hi haurà la següent reunió. Planifiquem: l’orientadora em facilita el material per realitzar la memòria breu del programa implementat i m’indica que ho passe a l’ordinador, a la carpeta d’Educació emocional mentre ella ha de preparar la documentació i anar a fer unes fotocòpies per a les sessions de la 1a avaluació que van començar ahir dilluns.

BREU MEMÒRIA DEL PROGRAMA D’EDUCACIÓ EMOCIONAL

0. INTRODUCCIÓ

Durant el curs 2010-2011 es va configurar un grup de treball centrat amb l’educació de les emocions. Durant el primer trimestre del curs 2011-12 he participat puntualment en aquest grup de treball mitjançant un pla de treball que s’ha desenvolupat a 2n d’ESO.

D’acord amb la LOE, l’educació emocional contribueix al desenvolupament de diverses competències bàsiques:

- L’autonomia i iniciativa personal.
- La capacitat d’aprendre a aprendre.
- La competència social i ciutadana.

I. OBJECTIUS

Els objectius proposats per a aquests curs són:

a) Conèixer i gestionar les pròpies emocions i sentiments.
b) Comprendre les emocions dels altres.
c) Sentir-se satisfet amb un mateix.
d) Desenvolupar resistència a les fustracions.
e) Saber controlar els impulsos.
f) Aprendre a disculpar-se correctament i perdonar-se a un mateix.

II CONTINGUTS

1. Presentació i autoconeixement.
2. Origen de les emocions.
3. Identificació de les emocions.
4. Autocontrol de les emocions.
5. Habilitats comunicatives i expressió normalitzada de les emocions.
6. Resolució de conflictes en la vida personal i avaluació del programa.

III AVALUACIÓ DEL PROGRAMA

Per últim, hem avaluat el programa desenvolupat en l’alumnat, la qual cosa ha permès saber quines activitats han resultat més útils i interessants per als alumnes i també per poder millorar la pràctica docent futura.

Pel que fa a les conclusions del qüestionari d’avaluació: el 70% de l’alumnat considera que li ha estat útil o molt útil el PEE. Hi ha algunes activitats com missatges en jo, emocions positives i negatives, sistemes de relaxació i emocions semblants que caldria continuar treballant per al curs que ve.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada